Drømmen om en indretningsarkitekt uddannelse

Indretningsarkitekt uddannelse – bare overskuelig, intuitiv, sjov og indsigtsfuld.

For dig der vil arbejde med erhvervs- og boligindretning

Det bedste og vigtigste fra indretningsarkitekt uddannelsen

Masser af boligindretning, farvelære, farvekoordinering, plantegning, taktilitet, materiale og mønster valg, proportionering & skalering

BOLIGINDRETNING er et af fagsporene på LIVE uddannelsen, og er en moderne og intuitiv udgave af indretningsarkitekt uddannelsen, baseret på kundebehovet og ikke mindst, markedet i dag. Det betyder at vi har fjernet de elementer af den gamle uddannelse, og koncentrerer os om det essentielle og relevante i forhold til hvordan de opgavetyper løses i dag.

Læs herunder hvordan.

Indretningsarkitekt uddannelse

I dette modul lærer du alt om bolig- og erhvervsindretning, som arbejdet som indretningsarkitekt indeholder.

Vi dykker ned i alle aspekter omkring indretning og projektering af små og store opgaver.

Du lærer hvordan du bedst faciliterer et indretningsprojekt gennem grunding afdækning af kundens behov og ønsker.

Du lærer at udføre inspirerende moodboards, arbejdstegninger, plantegninger og skitsetegninger til brug i dine kommende indretningsopgaver.

Du bliver blandt andet undervist i æstetik, formgivning, farvelære, møbellære, styling og rumdesign.

Gennem grundig indføring i designlære og tegning, bliver du rustet til selvstændigt at kunne udføre professionelle indretningsopgaver af forskelligartede karakterer.

Du lærer også at planlægge og udføre et projekt fra start til slut.

Der vil være indføring i frihåndstegning og skitsering af rum, samt undervisning i digital plantegning.

…og du behøver hverken kunne tegne eller være en haj til tegneprogrammer, vi lærer dig det hele undervejs 🙂

Overblik over modul indretningsarkitekt uddannelse og de andre spor:

Eleverne fortæller:

“Jeg havde allerede kigget på de andre uddannelser, men synes at denne har et mere professionelt touch, og passer bedre til mig.

Jeg vil gerne have bevis/certifikat på det jeg kan, og så vil jeg gerne have en skarpere og mere målrettet profil.

Herudover er det altid sundt og rart at gøre et stop, og få nye øjne og vinkler på verden – både kreativt og på forretningsdelen – og netop forretningsdelen er et kæmpe plus ved netop denne dekoratøruddannelse.

Jeg er ikke helt afklaret med hvad jeg vil efter uddannelsen endnu, der er mange spændende opgavetyper og muligheder.

Men jeg vil ha’ nogle tungere opgaver og jobs end dem jeg ta’r nu – og jeg har fået en tro på at jeg kan det. Og jeg har opdaget at jeg kan meget mere end jeg troede, og har fået virkelig god og brugbar viden og værktøjer og øvelse omkring dekoration og styling – men også om salg og kundepsykologi, som jo er lige så vigtigt!

Selv om jeg ikke er helt afklaret på hvad jeg skal efter uddannelsen, er jeg allerede meget skarpere på hvad jeg vil.

Det allerbedste har været, at min hjerne er blevet inspireret, aktiveret og blevet skarp – og at jeg er blevet bevidst og tænker over fremtiden.

At få indsigt i kundepsykologi og kundetyper og salg, kan jeg allerede nu se bliver rigtig godt at have, fremadrettet og at man kommer hele vejen rundt på uddannelsen: med det kreative, salget OG forretningsudvikling er fedt –  jeg havde simpelthen ikke gennemskuet, hvor stor en bonus det var.

Karen Bak, Odense

“For mig har det bedste været åbenbaringen om, i hvilket bredt omfang, man kan bruge uddannelsen ift. job og opgaver.

Jeg havde fra starten nok låst mig fast ift. niche, og er nu blevet blæst bagover ift. hvor vidt og bredt uddannelsen kan bruges i alle brancher, og i den kontekst, hvor vigtigt det er at finde éen niche at dygtiggøre sig inden for, sådan at jeg overfor en potentiel kunde, fremstår som specialist, inden for mit område.

Det har virkelig været en åbenbaring 💡

Ydermere har det naturligvis været, at blive bevidst om grundbegreberne og værktøjerne ift. dekoration, styling og visual merchandising, så jeg ikke alene kun kan lave noget pænt, men også bidrage til at optimere salget hos den enkelte kunde

Og at opdage hvor meget psykologi der ligger bag ift. hvordan de rette farvesammensætninger kan påvirke vores humør, såvel som vores købsmønstre.

Skal jeg fremhæve noget, er det nok det, jeg vil fokusere på.

Der er så meget, der giver så meget mening, og som jeg virkelig kan bruge konstruktivt fremadrettet 😉”

Pia Weimann, Haderslev