workshop: Godt igang med din (nye) hjemmeside
Hjemmesiden er et absolut MUST når du skal sælge dig selv og dine ydelser.
Vi ved at et sted mellem 60-80% af alle køb starter med google, så du kan næsten være helt sikker på at dine kommende kunder starter med at undersøge din hjemmeside, for at danne sig et solidt indtryk af, om du er et godt match for deres forretning.
Det er derfor naturligvis vigtigt at du har en hjemmeside der viser dig, din personlighed og dine kompetencer fra den allerbedste side.
Og en hjemmeside der efterlader en potentiel kunde med et professionelt indtryk af dig.
Workshop hvor vi arbejder intenst med din hjemmeside.
1 eller 2 dage hvor du fokuserer på din hjemmeside og har Stine med i sidevognen, med gennemgang, sparring, input og rådgivning.
Du kan arbejde på fundamentet og opstarten på din helt nye hjemmeside – eller du kan arbejde på at styrke den hjemmeside du allerede har.
På 1 eller 2 meget intense dage arbejder du med:
inden workshoppen arbejder du med:
dit personlige brand
Forberedende hjemmearbejde (online film) der tager dig igennem overvejelser og øvelser til at skabe dit personlige brand.
At have udarbejdet din personlige brandprofil giver dig et stærkt udgangspunkt til mange beslutninger – bl.a.:
- Visuel identitet; grafik, logo, hjemmeside o.lign.
- Tone of voice (hvordan skal du ‘lyde’).
- Tekster, ordvalg, billedvalg o.lign.
- Brand opbygning (og jo, du skal arbejde med dit eget brand).
Workshoppen er relevant for dig, uanset om du sælger dine ydelser som dekoratør, stylist, indretningskonsulent, grafiker, designer …eller noget som helt andet.
Du får værktøjerne og min hjælp til stærke salgstekster, uanset hvad du vil sælge.
WORKSHOP DAG 1:
ETABLERING AF KERNEINDHOLD
Vi arbejder på at skabe dit hjemmeside indhold til de vigtigste sider.
Stine guider dig igennem, får fjernet dine skriveblokeringer og berøringsangst for at lave det indhold der er et MUST for en god hjemmeside – naturligvis med psykologien omkring kundetyperne som omdrejningspunkt.
Du får værktøjer og tekstskabeloner som du kan bruge fremadrettet til at skrive tekster til din hjemmeside – også når du sidder alene med den efter workshoppen. Du får et indblik i hvordan du opbygger en god, sælgende og tillidsopbyggende tekst til din hjemmeside.
FORSIDE:
En stærk og fængende forside der giver lyst til at læse videre på produkt/ydelses siden og om dig siden.
OM DIG siden:
People buy from people.
Du er dit stærkeste salgsargument.
Det viser vi på denne side – hvor vi får skruet helt op for de knapper vi ved din kunde lægger vægt på, og tænder på.
PRODUKTER siden:
Et godt overblik over dine produkter.
Dine ydelser, sådan at dine kunder nemt kan gennemskue og overskue, hvad de kan købe hos dig.
Og måske en idé om hvad det koster.
PROCES siden:
Hvordan foregår det hos dig?
Dine (især grønne og blå) kunder får en god fornemmelse i maven, når de kan se at du har tænkt over tingene, er professionel, og har en plan for dem. Det viser du på denne side.
KONTAKT siden:
Kontakt siden er selvfølgelig vigtig – og i princippet kan man vel bare smække en email adresse og måske et tlf nummer op?
Ja….
Men hvad nu hvis man kan dreje på nogle bestemte knapper, der giver endnu mere lyst til at kontakte dig?
REFERENCER siden:
Kunder ELSKER at kunne se hvad vi ellers har lavet. Hvem vi har arbejdet for.
Hvad vi kan.
Vi får hul på reference siden – også selv om du ikke (tror at du) har noget at sætte på.
BILLEDVALG:
Stine gennemgår overordnede guidelines til billedvalg til de forskellige sider.
SØGEMASKINEOPTIMERING:
Helt grundlæggende introduktion til SEO (søgemaskineoptimering). SEO er kort fortalt det der ‘gør’ at du bliver (eller ikke bliver) fundet på Google.
WORKSHOP DAG 2:
i dybden med din nye hjemmeside
(denne dag tilkøbes efter lyst & behov):
På dag 2 arbejder du endnu mere i dybden med din hjemmeside, og har hele tiden Stine i sidevognen til sparring, spørgsmål og input.
F.eks. er det oplagt at gå endnu mere i dybden med teksterne du gik i gang med på dag 1, sådan at du kommer hjem med en stort set færdig pakke med tekster til din hjemmeside.
Stine gennemgår kriterier for gode billedvalg til din hjemmeside og viser hvor du kan finde gode billeder som du kan bruge (gratis).
Vi kigger også på andre gode ressourcer til fremtidig brug, og tilføjelser du kan overveje til ‘version 2’ af din hjemmeside – altså, når version 1 er på plads – hvad kunne så være rigtig smart at tilføje, for at styrke den (og dermed dit salg) yderligere.
efter workshoppen arbejder du med:
opsætning af din hjemmeside
Du arbejder ikke med redigering på selve workshoppen – der fokuserer vi 100% på at skabe det vigtigste:
Godt og stærkt indhold. Det er nemlig dét der sælger dig.
Når du kommer hjem, tager du teksterne, de billeder du har valgt mv., og lægger dem over på din hjemmeside.
jeg vil ha’ hjemmesiden med også:
opsætning af hjemmeside
(denne ydelse tilkøbes efter lyst & behov):
Hvis du gerne vil have hjælp til den basale installation og opsætning af det grundlæggende hjemmeside fundament, har jeg lavet en samlet pakke der inkluderer:
- Installation af WordPress på webhotel (helst Unoeuro/Simply.com eller Azehosting.net eller One.com
- Installation af SSL kryptering (det der gør at din hjemmeside ikke kategoriseres som usikker).
- Installation af GDPR cookie (det der persondatahelvede vi alle skulle igennem i foråret sidste år, hvis I kan huske det, men det er lovpligtigt).
- Installation og opsætning af Divi – et CMS, eller redigeringssystem (det er det jeg bruger til mine hjemmesider, og er godt når man ikke kan kode).
- Et lille arkiv af foruddefinerede sideskabeloner, velegnede til de forskellige sidetyper du får brug for i starten – men efterhånden som du lærer systemet at kende, kan du designe løs, og lave nye sider 🙂
Prisen er inklusive indkøb at ovenstående extensions og plugins.
Herudover får du adgang til nogle små guides/instruktionsfilm som Stine laver, og som guider dig i brugen af Divi (redigeringssystemet). Disse guides bliver du ved med at have adgang til, også EFTER workshoppen.
Jeg har indgået samarbejdsaftale med en (dansk) hjemmeside wizard. Simon. Simon står for opsætningsdelen – og du vil inden opsætning, få en liste med den information vi skal bruge fra dig, for at kunne opsætte siden.
FAQ
Hvornår er jeg klar til at deltage – ift min forretningsplan og ift om jeg har fundet min retning?
Det korte svar: NU!!!
Du skal ALDRIG vente med noget (som helst) til du har din helt færdige forretningsplan.
Så kommer du aldrig i gang – så dør det i processen.
Du skal starte et sted. Og du vil altid komme til at gå ind og ændre, rette, tilføje, videreudvikle osv. på din hjemmeside – og det kommer du til, fra nu af og for evigt.
Efterhånden som du – og din forretning – udvikler sig.
For du opdager hele tiden ting du egentlig gerne lige vil ha’ forklaret på hjemmesiden, for kunderne spørger hele tidne om det, eller du har fået en forespørgsel som giver dig en ide til et nyt produkt/ydelse, og den vil du også gerne kunne tilbyde.
Du kommer hjem fra workshoppen med nogle rigtig gode grundkompetencer ift at skrive tekster til din hjemmeside fremadrettet, og ved hvordan du skal ‘bygge en tekst’ op, sådan at efterhånden som din forretning udvikler sig, og du finder ud af hvad der skal være på siden, ved du hvordan du skal arbejde med teksterne, og har nogle tekstværktøjer til at hjælpe dig med teksterne – også efter workshoppen.
Også (eller især) de svære salgstekster.
Du skal IKKE være en computerhaj.
På workshoppen skal du meget gerne ha’ en bærbar computer med, til at skrive teksterne på, dem skriver du fx i word, eller hvad du nu plejer at bruge. Vi arbejder IKKE i hjemmeside systemet (CMS’en) på workshoppen, det vil være for ineffektivt.
EFTER workshoppen, går du derhjemme i gang med at lægge tekster og billeder på din hjemmeside, og jeg producerer nogle film, der guider dig og viser dig præcis hvordan du gør det (som er en del af ‘OPSÆTNING AF HJEMMESIDE’ tilvalget).
Dvs at du kan gøre det 100% i dit eget tempo, og skal ikke sidde og stresse over at du synes at du er for langsom, at du ikke kan finde ud af det osv. Du gør det stille og roligt, i dit eget tempo. Uden pres. Uden ‘nu skal vi til næste punkt’.
Jeg svæver stadig mht. at blive selvstændig eller i ansættelse.
Har ikke helt taget beslutningen endnu.Vil modul 1 + 3 være fine for mig, hvis jeg gerne vil have et godt og solidt visitkort, hvor jeg kan vise hvad jeg kan, eller er alle 3 moduler udelukkende til kun at blive selvstændig.
Ja – absolut – jeg har netop delt den op på den måde så I kan ’shoppe’ de enheder I har mest behov for, så det giver SÅ god mening for dig!!!
Og ja, personlig brandbuilding gør en kæmpe forskel uanset om man vil være selvstændig eller ansættes.
Jo mere man arbejder med sit personlige brand, jo stærkere står man – by far. Det er den slags der giver de fede stillinger, de fede kunder, de fede opgaver, headhunting osv.
På linkedin ser vi bl.a. derfor mange ’executives’ brande og profilere sig, fordi de gerne vil ’opdages’ til bl.a. bestyrelsesposter og headhuntes til et endnu federe job.
Det virker!
Praktisk info
Hvornår:
25 & 26. august
Dag 1: 10.00 – 16.30
Dag 2: 9.00 – 15.30
Sted:
Centralt i Kbh – gåafstand fra hovedbanegården (…stationen, for os, Jyder 😀 )
Hotel, med mulighed for overnatning og superlækker forplejning.
Priser som ovenfor – der er mulighed for at betale i små rater.
SUPERlækker forplejning inkluderet. Hvis du ønsker overnatning, skal du selv booke separat (Stine overnatter der).
Der er KUN 8 pladser på workshoppen
stines udgangspunkt for at facilitere denne workshop:
Jeg boede i London fra 1995 – 2000, her arbejdede jeg som website redaktør og website producer bl.a. på et stort forlag. Det betyder bl.a. at jeg har været med, den gang man skulle kunne kode, og skulle kunne lidt af det hele, for at komme ind i branchen, så jeg har et utroligt solidt, grundlæggende indblik i al teknikken.
Efter jeg flyttede tilbage til Danmark blev jeg gift, fik børn, lærte at parallel parkere og lave mad – og sideløbende med det, arbejdede jeg videre med kommunikation og med hjemmesider.
Bl.a. for Dell Computer, for KMD og for EG (to af de allerstørste IT virksomheder i DK), jeg har leveret søgemaskineoptimeret indhold til bl.a. Coop.dk – og herudover har jeg lavet hjemmesider og webshops for en lang række små og mellemstore virksomheder.
Jeg har en:
– Akademiuddannelse i Kommunikation & Formidling
– Certificering i Emotionelle Kundetyper fra Institut for Kundetyper
– PRO FUTURIST uddannelse fra Universal Futurist Training
– Online Marketing Manager uddannelse fra Bigum & Co
– Coach uddannelse fra Sofia Manning
…og en laaaang række kurser indenfor området. Jeg investerer i en større uddannelse/kursus hvert år.
Tilmelding og muligheder
WORKSHOP DAG 1:
Etablering af kerneindhold- Vi arbejder på at skabe dit hjemmeside indhold til de vigtigste sider.
- Stine guider dig igennem, får fjernet dine skriveblokeringer og berøringsangst for at lave det indhold der er et MUST for en god hjemmeside – naturligvis med psykologien omkring kundetyperne som omdrejningspunkt.
WORKSHOP DAG 2:
I dybden med din nye hjemmeside- På dag 2 arbejder du endnu mere i dybden med din hjemmeside, og har hele tiden Stine i sidevognen til sparring, spørgsmål og input.
- F.eks. er det oplagt at gå endnu mere i dybden med teksterne du gik i gang med på dag 1, sådan at du kommer hjem med en stort set færdig pakke med tekster til din hjemmeside.
OPSÆTNING
Professionel opsætning af hjemmesiden- Installation og opsætning af det grundlæggende hjemmeside fundament, med de grundlæggende elementer der skal være tilstede.
- Efter opsætning er hjemmesiden klar til at du kan fylde indhold på. Intuitivt og brugervenligt system, du selv kan arbejde videre med.