Stine Grubbes Dekoratør Uddannelse
Uddannelsens indhold:
Herunder kan du læse om indholdet på uddannelsen.
Har du spørgsmål eller kommentarer, så send en mail til stine@stinegrubbe.dk
Kreativ kickstart - her begynder rejsen!
Velkommen: SÅ er du i gang!!
Du får nemlig adgang til Modul 1, så snart du har tilmeldt dig uddannelsen!
På introduktions modulet, introduceres du til visual merchandising teorien, så du allerede nu begynder at se butikker og inspiration på en helt får en forståelse for visual merchandising og elementerne der hører til faget.
Du introduceres også til en række af de værktøjer vi senere fordyber os i, således at du med det samme kan begynde at øve, forberede og dygtiggøre dig.
Det er også i modul 1 din personlige kreative udvikling begynder, med en række øvelser, hvor du vil opdage hvordan og hvor du vil bruge dine styrker i dit kommende, kreative liv.
Det er en personlig rejse og udvikling der i sig selv er øjenåbnende og transformerende.
Klassisk dekoration - den vigtige base
Grundlæggende fagspor
Ingen dekoratør uddannelse uden den grundlæggende, praktiske teori omkring dekoration, styling og visual merchandising.
Du lærer:
– grundlæggende principper
– opstillingsmodeller
– komposition
– professionelle detaljer
– eksponeringsteknikker
– butiksindretning
– kundeflow
– værktøjer
Det giver dig et solidt udgangspunkt til de projekter du senere skal løse, og det giver dig et fundament til at forstå visual merchandising, og kunne analysere både egne og andres visual merchandising.
Denne viden er en vigtig base for alle speciale retningerne.
Boligindretning & Boligstyling
Speciale fagspor: Boligindretning
Boligindretning har sit helt eget modul som klæder dig på til at arbejde med masser af boligindretning.
Du lærer:
– rum indretning & design
– møbel design
– linjer & fokus
– visuel balance og symmetri
– skalering og proportionering
– belysning & lyssætning
– fototeknik: interiør billeder
– fotostyling: interiør
– planlægning af indretningsopgave
– tegneprogrammer & frihåndstegning
– grundlæggende indretningsprincipper
– farver og overflader
– styling og designer tricks
– erhvervsindretning
Indretningslektionerne er ligesom resten af uddannelsen, designet til at klæde dig på til at arbejde som indretningsarkitekt og boligstylist intuitivt og med at finde din helt egne, personlige signatur stil.
Det er vigtigt for at du tør følge din intuition i forbindelse med opgaveløsning.
Event styling
Speciale fagspor: Event styling
Event styling er en niche der udvikler sig hastigt på det danske marked, både for private og for virksomheder.
Du lærer:
– Koncept og planlægning: Udtænkning af et overordnet tema og æstetik for arrangementet, der passer til kundens vision, budget og målgruppe.
– Lokale og opstilling: Evt. udvælgelse af et passende sted og design af en funktionel og visuelt tiltalende rumopdeling.
– Dekoration og stemning: Styling, design og opsætning af dekorationer, blomster, installationer, belysning og andre elementer, der skaber den ønskede atmosfære.
– Møbler og inventar: Indkøb eller leje af møbler, inventar og service, der passer til arrangementets stil og funktionalitet.
– Branding og markedsføring: Skabelse af visuelt materiale, skilte og andet brandingmateriale, der fremmer arrangementet og dets budskab.
– Evaluering og feedback: Indsamling af feedback fra gæster og klienter for at forbedre fremtidige arrangementer.
Lektionerne klæder dig på til at arbejde som eventstylist intuitivt, med sikker hånd og ud fra din personlige signatur stil.
Det er vigtigt for at du tør følge din intuition i forbindelse med opgaveløsning.
Floral styling
Speciale fagspor: Floral styling
Floral styling er en trendende niche der udvikler sig hastigt på det danske marked, både for ‘rigtige’ blomster og forskellige typer ‘kunstige’ blomster.
Du lærer:
– Koncept og design: Udtænkning af et kreativt koncept for blomsterarrangementet, der passer til kundens vision, tema og budget.
– Blomstervalg: Udvælgelse af blomster, grønt og andre materialer, der passer til arrangementets æstetik, stil og farvepalet.
– Teknik og sammensætning: Anvendelse af forskellige teknikker til at skabe unikke og kunstneriske arrangementer.
– Farve og tekstur: Brug af farve, tekstur og form til at skabe visuel interesse og tilføre dybde til blomsterarrangementet.
– Beholdere og tilbehør: Udvælgelse af passende beholdere, vaser og tilbehør, der komplementerer blomsterarrangementet og den overordnede stil.
– Levering og opstilling: Levering af blomsterarrangementerne til stedet og professionel opstilling på den tilsigtede placering.
– Budgetstyring: Sporing af udgifter til blomster, materialer og andre relaterede udgifter for at holde sig inden for budgettet.
– Evaluering og feedback: Indsamling af feedback fra klienter og gæster for at forbedre fremtidige blomsterarrangementer.
Lektionerne klæder dig på til at arbejde med floral styling intuitivt, med sikker hånd og ud fra din personlige signatur stil.
Det er vigtigt for at du tør følge din intuition i forbindelse med opgaveløsning.
Farver og belysning
Farver & belysning
Grundlæggende kompetence
Farver er blandt dine allermest effektive værktøjer i arbejdet med at optimere butikken visuelt.
I dette modul, lærer du hvordan du bruger farver effektivt, til at få kunderne rundt i hele butikken, og lærer hvordan du sammensætter farver på en interessant måde, der er harmonisk og overskuelig for kunden.
Belysning hænger tæt sammen med farvelære – og er endnu et vigtigt (og ofte overset) værktøj.
Du lærer hvordan du bruger belysning, og hvad det betyder for salget.
visual merchandising
Grundlæggende kompetence
Her kommer du til at fordybe dig i at arbejde med butikken – salgsplatformen – som helhed.
Vi går i dybden med visuel konceptudvikling og butiksindretning, og skaber forståelse for hvordan man stimulerer kundeflow/trafik rundt i butikken.
Modulet giver dig en god forståelse for den overordnede planlægning af dine visual merchandising opgaver og bliver klædt på til at rådgive kunderne omkring hele butikken.
Afslutningsvis introduceres du til modulets opgave, som du skal arbejde på til næste modul.
skilteskrivning
Grundlæggende kompetence
Skiltning er en vigtig del af visual merchandising og dekoratør faget.
På dette modul introduceres du til skilteskrivning og komponering af skilte, du får et indblik i hvordan du kan bruge skilte til branding og storytelling.
Du introduceret naturligvis også til den klassiske dekoratør ‘hug-skrift’.
Og du får også indblik i hvor meget kundepsykologi, der kan tænkes ind i skiltningen.
Foto teknik - og foto styling
Speciale kompetence
Under uddannelsen lærer du at style foto opstillinger og flatlays til billeder.
Du lærer blandt andet at lave billeder i disse kategorier:
– billed komposition
– produkt opstillinger
– miljø / stemningsbilleder
– billeder med personer
– interiør / rum billeder
At kunne tage (seriøst) gode billeder er en værdifuld kompetence, og bruges bl.a. til at lave facebook og instagram opslag, fotos til webshop/hjemmesider, og til kataloger, magasiner og lignende.
Strategi & forretningsudvikling
Grundlæggende kompetence
Som elev kommer du også igennem elementer der handler om din forretning eller din karriere.
Du kommer i dybden med hvordan du opbygger den, og naturligvis med mulighed for masser af personlig sparring og erfaringsdeling fra Stine.
Du lærer:
– opbygge niche
– branding
– salg & tilbud
– planlægning og eksekvering
Uanset om du vil finde drømmejobbet, skabe en virksomhed eller videreudvikle din eksisterende virksomhed, er dette spor GULD værd for dig.
kundetyper & kundepsykologi
Business kompetence
Forskningsbaserede kompetencer som du kommer til at bruge til både dit salg og din markedsføring – og opgaveløsning.
Du lærer:
– de grundlæggende kundetyper
– markedsføring til typerne
– salg til typerne
– typernes købstriggere
– projektløsning til typerne
Stine Grubbe er en af Danmarks mest populære foredragsholdere i emotionelle kundetyper – og uddannelsen her er den eneste i dekoration, styling og visual merchandising uddannelse i Danmark hvor du kan blive undervist i dette fagområde.
Glæd dig til øjenåbnende indsigter der kommer til at rykke dig – og gøre en forskel på hvordan du gør rigtig mange ting, fremover.
content creator / digital kreatør
Speciale fagspor: Content Creator
Content creation (at skabe digitalt indhold) er blevet en helt essentiel del af stort set alle virksomheders kommunikation og markedsføring.
Du lærer:
– tekster, vinkling
– billedgrafiske opsætninger
– udvikling af SoMe strategi
– storytelling og idéudvikling
– udvikling af content hjul & årshjul
– online værktøjer og hjælpeprogrammer
Content Creator er en vild værktøjskasse med viden, input, ideer, værktøjer og sparring omkring produktion af content til bl.a. hjemmeside og de sociale medier.
Værktøjskassen for kreative
Grundlæggende kompetence
Modulet præsenterer dig for en række værktøjer du kan bruge fremadrettet.
Der er værktøjer til at
– lave moodboards
– skabe digital grafik
– tegne frihåndsskitser
– tegne plantegninger
– skabe AI billeder
– planlægge opgaver
– idéudvikling
– kampagner
– salg
– og ikke mindst planlægge din kostbare tid.
Gode værktøjer er, sammen med al den ny viden, ekstremt vigtigt elementer, der bliver guld værd for dig!
øvedagene
De praktiske øvedage foregår i henholdsvist Odense, Hillerød og Aarhus – tæt på offentlig transport.
På øvedagene får du praktisk erfaring – og hul på alle teknikkerne.
Der er 3 forskellige temaer – og du vælger selv hvilke temaer du vil med på. Læs om temaerne her (KLIK)
Øvedagene er frivillige, men anbefales – og du kommer enten på 4 eller 6 øvedage, som en del af din uddannelse, det vælger du ved tilmelding.
Skulle du misse en øvedag på dit hold, er der altså rig mulighed for at deltage på en anden øvedag.
Du går hjem fra øvedagene, inspireret og fuld af energi, power og kriblen for at komme videre.
Challenges & Facebook lives
I løbet af uddannelsen kan du vælge at deltage på challenges som deles med holdet inde på jeres facebook gruppe.
En Challenge er en mindre opgave som du skal løse – der er oftest tale om kreative challenges, for at træne og stimulere både kreativitet, æstetik og skills.
Alt efter behov og efterspørgsel fra jer – eleverne – laver vi LIVEs i facebook gruppen.
Her kan emnet være spørgetime, reflektioner, feedback på challenges, ekstra øvelser og lignende.
Der er cirka 1 challenge og lidt mere LIVEs pr. modul.
bonus: pr & synlighed
At kunne få synliggjort sin virksomhed og sig selv i pressen er en effektiv måde at få vist sine kompetencer og produkter frem, at få slået sit navn fast.
Og at kunne vise sin PR synlighed frem, f.eks. på hjemmesiden, gør dig mere interessant i kundernes øjne.
PR har altid været en fast del af Stines salgsstrategi, og Stine har både været i Børsen, TV2, DR, Alt for damerne, Femina, Boligliv, Berlingske, Bo Bedre og en masse andet.
Du kan bruge PR på samme måde – og derfor er PR kurset en del af din uddannelse.
bonus: personling branding
bonus: instagram strategi
Med over 2 millioner brugere i Danmark, har Instagram for længst positioneret sig som et af de vigtigste sociale medier i Danmark.
Og det er et faktum vi er meget opmærksomme på, her på dekoratøruddannelsens hovedkontor.
Og det er vi, fordi at det bliver et meget vigtigt branding og salgsværktøj, for vores elever.
Derfor har vi som en ekstra ekstra bonus fået Anne Billing, et af Danmarks skarpeste Instagram strateger til at udarbejde et Grundlæggende Instagram Strategi kursus til dig.
bonus: den professionelle fotografs insidertips
Billeder er en ekstrem vigtig del af dit arbejde – til at markedsføre dig – og billeder har potentiele som kundeopgaver.
I dette bonuskursus viser prisvindende fotograf Jette Schrum dig, hvordan du får de aller bedste billeder med telefonen som kamera.
Jette er bl.a. kåret som Årets Portrætfotograf af brancheforeningen for fotografer i Danmark, og har desuden vundet flere internationale priser.
Du kan se frem til et virkelig inspirerende bonusmodul, der lukker ind i de professionelle fotografers hemmelige kammer.